Aktiviteter SI aktiv Lillehammer

SI aktiv Lillehammer tilbyr disse aktivitetene:

Badminton

Treningstider:

Tirsdager kl. 19:00 – 21:00
(fra og med september – til og med mai)

Hvor:

Håkons Hall

Kamper:

Vi kan bli med på en og annen turnering i Norges Badminton Forbunds regi. Se www.badmintonportalen.no

Faste arrangement:

  • De Nordiske Hospitals Leker (DNHL) – juni, annet hvert år
  • NM for sykehusansatte – juni, annet hvert år

Kontaktpersoner:

Litt om badmintongruppa:

  • Prøv noe annerledes!
  • Tren sammen med andre
  • Spill ball med andre; folk du kan snakke og spøke med, ta i hånden og le sammen med. Vi har det sosialt og moro!
  • Le av egne feil – le når andre gjør samme feil?
  • Helt uten musikk! Dette er GØY!
  • Håkons Hall tirsdager kl. 19:00-21:00. Svette-garanti!
  • Vi har nye racketer til utlån.
  • Bli med!
Bowling

Treningstider:
Tirsdager i like uker – avreise fra Torvlokket kl. 17.30 med bussen vår.

Hvor:
Hamar bowlinghall

Faste arrangement:

  • NM og nordisk mesterskap for helsevesenet
  • Turneringer i distriktet

Kontaktpersoner:

Litt om bowlinggruppa:
Vi er en fast gjeng på 6-12 personer. Noen har holdt på i 10-12 år, mens andre er nybegynnere. Vi har et kjempegodt samhold i gruppa, men har alltid plass til nye. Ettersom ambisjonsnivået er forskjellig, varierer resultatene en del. Men her er det sosiale viktigst!

Uansett er mottoet: Tap og vinn med samme sinn!
Velkommen!

Curling

Treningstider:

Onsdager ulike uker kl. 20 00.

Kamper

Onsdager like uker kl. 18 00 eller 20 00.

Se timeplan for Kristins Hall
Terminliste og tabell for Lillehammerserien

Hvor:

Lillehammer curlingarena, Kristins hall

Kontaktpersoner:

Litt om curlinggruppa:

Si aktiv Lillehammer startet curlinggruppa høsten 2012.
Treninger og kamper foregår på onsdager i Lillehammer curlingarena.
Vi er en liten leken gjeng som utøver en lavterskelidrett.
Vi ønsker alle nye velkommen!

Fotball

Treningstider vinter (september-april):

  • Mandager kl. 20.00 – 21.00: Herretrening i Håkons Hall
  • Torsdager kl. 20.00 – 21.00: Dametrening i Håkons Hall, bane 1 (lengst bort fra inngangen)

Herrene kan også være med på dametreningene, hvis de spiller på damenes premisser.

Turneringer vi pleier å delta i:

  • Lillehammer indoor cup (tidligere Steinspruten Bilglass cup og Hurtigruta cup), Lillehammer – 2. helg i november
  • Vennecup, Alvdal – september
  • Nordiske sykehusleker – juni, annet hvert år
  • NM for sykehusansatte – juni, annet hvert år
  • NM i bedriftsfotball – september

Kontaktpersoner:

Litt om fotballgruppa:

I fotballgruppa har vi rundt 50 medlemmer. Dette gjør fotballgruppa til SI aktiv Lillehammers største utvalg. Vi har ett damelag og ett herrelag som hvert år deltar i sommer- og vinterserie for byens bedriftsidrettslag, samt på arrangementene nevnt over.

Fotballgruppa driver ikke bare med sportslige aktiviteter, vi er også en sosial gjeng som kan møtes på byen til en kopp kaffe eller en matbit. Vi ønsker å sette fokus på det sosiale i en ellers stresset hverdag.

Vi trenger flere fotballspillere, så er du interessert i fotball, ta kontakt eller møt opp på våre treninger i Håkons Hall.

Du er hjertelig velkommen til å bli med i fotballgruppa!

Gågruppe

SIL BIL Gågruppen startet våren 2017 og går jevnlig Ti på Topptur hver torsdag. Vi kombinerer og tar også noen stolper i Stolpejakten i ny og ne.

Det viktigste er at alle kan være med og at tempoet blir tilpasset de som er med. Vi har det skikkelig hyggelig sammen og skravler om det meste.

Vi går også noen turer sammen med Lillehammer Turmarsjforening.

Følg oss på Facebook

Følg oss på facebooksiden https://www.facebook.com/groups/731743070328796/ eller bare søk etter SIL BIL Gågruppen.

Last ned app

Den som deltar må laste ned appene og registrere seg på nettsidene til Ti på Topp og på Stolpejakten hvis du vil delta i konkurranse der. Appene må du ha for å se kart for veivalg, stolper og lokaliseringer. Ellers trenger du ikke appene for å delta på turene!

SIL BIL Gågruppa
v/Karin, Ragnhild, Astrid, Margrethe, Solbjørg og Hans

Håndball

Treningstider:

Onsdager kl. 19.30 – 21.00

Hvor:

Håkons hall, bane 1

Kontaktperson:

Leder: Hanne G. Jøingsli

Litt om håndballgruppa:

Vi trenger håndballglade damer i alle aldre og har rom for alle håndballferdigheter. Dette passer for alle som syns håndball er gøy. Møt opp for trening og moro!

Innebandy

Treningstider:

Torsdager kl. 17.00–18.30

Hvor:

Gymsalen på Lillehammer videregående skole, avdeling Sør

Utstyr:

Du trenger bare å stille i innendørssko og treningstøy. De som har egne køller kan ta dem med, men vi har også køller til utlån.

Kontaktperson:

Sveinung Vatnehol, tlf: 988 11 754

Litt om innebandygruppa:

SI aktiv Lillehammer Innebandy er en voksende og vidt sammensatt gruppe av glade mennesker som spiller innebandy sammen.

Alle er velkommen uansett alder og fysisk form. Vi har innebandykøller som kan lånes på trening, så du trenger ikke kjøpe kølle selv. Det er bare å møte opp på trening med treningsklær, innesko og godt humør. Vårt hovedfokus er det sosiale, og at det skal være moro å være i bevegelse.

Om du er interessert i moro og sosial fysisk fostring så er du hjertelig velkommen i gruppa!

Vi har også en Facebookgruppe: SI aktiv Lillehammer innebandy

Klatring

Klatretrening på Tyrili klatresenter til halv pris på mandager

Fra og med mai 2018 har det blitt en egenbetaling på 40,- per gang (SI aktiv Lillehammer dekker de resterende 40,-)

 

Kor

Øvingstid:

Hver mandag kl.16.00 –17:30.

Hvor:

I møterommet ved kantina.

Kontaktperson:

Liv Tone Marstein Kveen, mobil 997 85 889

Litt om koret:

Koret «Kor-i-dor» ble startet  i november 2012. Koret består av både dame- og herrestemmer, og vi har et  allsidig repertoar.

Målet er å være et åpent og inkluderende kor, være synlig på huset og ute på byen, få flere med i koret og stille på dugnader for SI aktiv Lillehammer.

Vi har arbeidsgruppe og noteutvalg.

Petanque

Treningstider:

Kontakt Åslaug Bjerke, tlf. 990 23 954 for informasjon.

Hvor:

Sportsplassen

Faste arrangement:

De nordiske hospitals leker (DNHL)

Kontaktperson:

Åslaug Bjerke

Litt om petanquegruppa:

Vi er en liten gjeng som startet gruppa våren 2014. Dette er en idrett som passer for absolutt alle. Vi er nybegynnere og ønsker flere spillere med i gruppa. Velkommen!

Skyting

Treningstider:

 

Hvor:

Kjelleren i gamlebygget

Faste arrangement:

  • DNHL – Nordiske sykehusleker – juni, annet hvert år
  • NM for sykehusansatte – juni, annet hvert år

Kontaktpersoner:

Skøyter

Aktiviteter annonseres på skøytegruppas facebookside

Hvor foregår aktiviteten?

På mjøsisen i Vingnesvika.

Leie av skøyter

SIL BIL leier ut skøyter i tre ulike størrelser fra Servicetorget for kr  50,- per dag. Skøytene passer på vanlige skisko.

Les mer om leie av skøyter

Kontaktperson for skøytegruppa:

Litt om skøytegruppa:

Vi har skøyteaktiviteter sporadisk på mjøsisen i Vingnesvika. Vi har planer om å dra på forskjellige arrangement i inn- og utland.

Bli med i skøytegruppa!

Sykling

Treningstider høsten 2018:

Spinning på Elixia mandager kl. 19.45–21.00 (75 min)

  • En sykkeltime der du får kjenne svetten sile og pulsen slå!
  • Våre flinke instruktører Nina Fjellvang og Øyvind Gallefoss holder koken oppe!
  • Prøv gjerne en time eller to og ta gjerne med en venn/samboer/ektefelle, helt gratis.
  • Ta med drikkeflaske, håndkle og hengelås til skapet. Sykkelsko og bukse er en fordel.
  • Mandager fra 8. oktober til 17. desember 2018 og 7. januar 2019 og ca. til påske.

Pris:

  • Du må være medlem i SI aktiv. Egenandelen for spinningen er 300 kroner per sesong som betales inn til kontonummer 1822.62.27403 (merkes med: Spinning, sesong, navn).

Bli med en trivelig gjeng og få god trening!

Hvorfor er spinning bra trening?

Spinning er sosial, enkel og knalleffektiv kondisjonstrening som passer alle, uansett form og alder!

Spinning er en form for utholdenhetstrening der du trener hjertet til å bli sterkere.
Man styrker også musklene i rumpe, lår og legger, og man bruker kjernemuskulaturen, altså mage og rygg, ved å stabilisere overkroppen mens man sykler. Spinning er skånsom trening da det er mindre belastende på ledd og sener enn for eksempel løping.

På spinning kan alle jobbe ut ifra egne ressurser og mål. Du konkurrerer kun med deg selv, og ikke med personen som sitter på nabosykkelen. Hold fokus på det du vil oppnå og la musikken inspirere deg til å yte ditt beste.

Litt om sykkelgruppa:

Våre aktiviteter handler fremst om å ha det hyggelig sammen. Sykkelgruppa kommer å ordne noen aktiviteter med spesielt fokus på det sosiale i sommer. Eksempler på dette kan være sykkeltur med mat og drikke etterpå, sykkeltur til Værskei med kafebesøk,

Felles målsetninger:

  • Å skape et hyggelig miljø for alle parter
  • Legge forholdene til rette for felles deltagelse i mosjons- og sykkelritt.
  • Arrangere temamøter vedrørende trening, vedlikehold, reparasjon o.l.

Det er ingen kriterier for deltakelse i treningsgruppene.
Å sykle sammen med noen er gøy!

Terrenggruppa:

  • Terrenggruppa er for oss som ønsker å bedre vår prestasjonsevne på to hjul og samtidig ha det morsomt sammen. Vi har hovedfokus på intervalltrening samt enklere terrengsykling.
    Oppstart i slutten av april.
    Vi oppmuntrer i tillegg til at terrenggruppas deltakere møter opp på landeveisgruppas økter mandag og lørdag. Det går fint an å møte opp med terrengsykkel.
  • Birkebeinerrittet er selvfølgelig sesongen hovedmål. Andre ritt der vi håper på deltakelse fra gruppa er:
    – Trans Østerdalen i juni
    – Trysilrittet i juli
    – Grenserittet i august
    Vi kommer også å arrangere Sykehusrittet igjen. Dette er ikke bare moro, det er perfekt som oppkjøring til Birken i tillegg!

Landeveisgruppa:

  • Å sykle landevei er det nærmeste en kommer å fly fram på asfalten. Har du ikke prøvd, er det høy tid å gjøre det – det er en fantastisk fartsopplevelse!
    Oppstart i slutten av april.
  • Satsingsritt:
    Hamarrittet i mai
    – Randsfjorden Rundt i mai
    – Sognefjellsrittet i juli
    I tillegg regner vi med at en del er interessert i å delta i  Landeveisbirken, Lillehammer-Oslo i juni og eventuelt Øyeren Rundt i august.

Kontaktpersoner:

E-postliste og Facebook

Sørg for at du står på sykkelgruppas e-postliste. Send en e-post til Jørn Solbakken for å melde deg på.

Sykkelgruppa finnes også på Facebook: SIL-BIL Sykkel. Tanken er at vi kan samordne spontanturer, beskrive turer, rapportere fra ritt etc. Bli med!

Volleyball

Treningstider:

Torsdager kl. 19.30 – 21.00 fom. september tom. mai.

Hvor:

Håkons Hall

Faste arrangement:

  • Solcup i Tromsø – januar, hvert år
  • Nordiske Hospitals Leker – juni, annet hvert år
  • NM for sykehusansatte – juni, annet hvert år

Kontaktpersoner:

Litt om volleyballgruppa:

Vi er en gjeng på litt over 20 personer, og oppmøtet på treningene ligger på 10–16 personer. Vi er en blanding av nye spillere og spillere som har vært med en stund. Vi spiller alltid mix, og har det artig på trening og arrangement.

I tillegg prøver vi å få så mange som mulig til å være med på et par hyggelige arrangementer hvert år.

Andre som har lyst til å spille volleyball og ha det moro er hjertelig velkomne! Volleyball er utrolig gøy!

Følg med på listen ved kantinen og møt opp i Håkons Hall på onsdager.
Ta eventuelt kontakt med en av oss som står her på siden.